Monday 30 April 2012

BERSIH atau BERSHIT ?

aku terpanggil utk menulis perihal ini,setelah lama xmenulis beb,dan ini maknanya ianya sungguh penting dan menggelodak jiwa muda yg xberapa muda ini.

MENGAPA KITA TAK MAHU BELAJAR DARI KESILAPAN ?

okey,bersih telah berlaku..settle....alangkah indah kalau ianya semudah itu settle kan?
sekarang kita tengok apa yg terjadi selepas bersih?benda haram xsettle2 pun.kau tuduh aku,aku tuduh kau,kau tuduh polis,polis tuduh kau..xhabis benda nie beb!
aku tanya korang,sapa yg untung?
sapa yg sakit?
sapa yg masuk spital?
siapa yg dpt nama busuk beb?


TUDUH MENUDUH

polis kata peserta demontrasi ingkar arahan,provoke,merusuh dan dia buat kerja dia..FINE !

peserta demontrasi kata yg buat benda2 tue SB & agen kerajaan dgn niat nk memburukkan peserta bersih..FINE !

AKU PULAK KATA : polis mainkan peranan dia,peserta  bersih mainkan peranan dia,pukimak2 yg memulakan rusuhan,provoke,huru-hara itu juga memainkan peranan dia beb.
apa yg kita peroleh selepas bersih?lagi perpecahan,lagi kebencian,lagi dendam dan lagi dan lagi dan lagi...
aku gelihati bila melihat kengkawan berhaluan kanan post gambar polis kena pukul,keganasan polis..kengkawan berhaluan kiri pulak dok post gambar2 peserta bersih kena pukul,dizalimi dll.
yang sedihnya...yg kena pukul & memukul,yg zalim & dizalimi tue rata2nya seagama & sebangsa dgn aku beb...hmmm nk buat camne kan..,masing2 mainkan peranan masing2.

kau nk sedih2 kepala kau kemik,padahal kau nk keluar rumah pon kau dah tahu benda2 tue mungkin akan terjadi pada kau kan?
lu nak tuduh2 orang yg memulakan benda2 bodoh nie,padahal lu tau kan benda2 bodoh ini mmg akan berlaku kan?
hang dok sembang kata duduk bantah,tapi hang tau kan yg mana mungkin ramai2 begitu nk duduk bantah tanpa ada drama kan?


#GUA DAH FED' UP

No comments:

Post a Comment