Wednesday 2 May 2012

AL-KISAH SEPARUH AKHIR KE-2 PIALA FA,KEDAH VS KELANTAN

PIALA FA
SEPARUH AKHIR KE-2
KEDAH VS KELANTAN
STADIUM DARULAMAN 1MEI 2012

salam pada yg membaca benda2 yg aku tulis nie..,
.
pagi selasa keramat tersebut,member aku si pezal budak ULTRASEL awal2 dak msg & kolling aku supaya stanby tiket utk dia.aiseymeeennnn,katanya tiket yg dia oder kt member dia xde.
aku hello member di aloq setaq diaorg pon kata tiket mmg dah abis,yg ada pon hanya pada ulat bangkai.
aku bgtau kt member aku tue (rumah dia dalam pulau pinang) "hang mai gable jer beb,ada tiket masuk,xde lepak luar..tapi aku ada tiket aku kompom masuk...hehehe)
beliau datang dgn hati yg pasrah & menyerah spt cerita OMBAK RINDU.

beliau turun ala2 casual xcasual,hooligan xhooligan 
tapi kacak tue masih terserlah : D


SAMPAI KE STADIUM (dalam pukul 5.30pm)

sampai2 stadium 2orang kami terus runner tiket ler beb,pusing satu stadium carik ulat haram semua habis.
padahal diaorang jual dah mahal beb,orang beli gak.
last2,ketika tengah dah FED'UP ala2 PFSLJ sambil minum air soda,ada member aku dr komrad ULTRAS KEDAH bgtau ada sekeping tiket lebih,OHHH YEEEAAAHH !
member gua keriangan,kah kah kah

dapat jer tiket,hati dah lega,kitaorg jalan2 gi lepak kat ULTRAS KELANTAN,brotherhood kot,semua muka2 kenal dari ULTRAS MALAYA.time tue jugak jumpa jebart jahat yg arrange iterview astro kt SDA.

sendat & ketet beb,cilake serius dah lama xrasa macam 
nie kat stadium darul aman
 cilaka apa kalau nak masuk pun macam nie?
pintu luas2 dia bukak 2 daun jer?
hang nie freemason betol lah pengurusan stadium

GAME BERMULA !

TERRES 1 penuh giler beb! penuh dgn ultras & bukan ultras..arrgh,ape ada hal.diaorang bayaq tiket,sapa cepat amik port depa dok lah kan.xda masalah lah.
sendat padat,geli peluh,awek lawa2 semua ada.hehehe3
gendang drum apabala,semua pindah dok atas.
aku perati yg mula2 buat perangai buka baju ala2 HOOLIGAN europe bertatu ialah encik militan sepi (nama betol dirahsiakan,hahah)aku ketika itu sudah dipengaruhi adrenalin bak khayal kokaina.
dengan tubuh badan yg kurus tapi hensem ini..aku buat xpaham jer bukak baju jugak.dan ini adalah kali pertama aku xberbaju distadium beb,sebab apa?sebab dah pack giler & dibawah pengaruh adrenalin woook !
sial,gambaq sekeping pon xdak..agak keciwa gak lah..hahahaha3

GOL PERTAMA aku berpelukkan bersama encik RON.serius best time itu..bayangkan melompat2 kegembiraan sambil berpelukkan.yg xkenal pon dok mai terepa mai nak pelok..heran...hahaha3
GOL KEDUA aku time tue ada bersama MEGA the HOOLIGAN TERFAKTAB hahahah.
sama jugak hypernya ! batang piping yg dia dok kibar bendera tue sampai patah beb.naik syeikh punya pasal..
ketika itu sudah kedengaran chant "FINAL FA KAMI DATANG" dari  curva T1 dekat2 nk abis half time.
chant lebih kurang macam tuelah,aku xingat pon sebetol2nye & guna melodi apa : )
SEPARUH MASA PERTAMA 
KEDAH (2) KELANTAN (0)
TIFO BALINGAN RESIT DARI ULTRAS KEDAH,SALUTE !
woi..,belon pon ampa nampak tak tue?semua pakai duit wok.
respek giler pada pic yg dok handle benda2 nie.
SEPARUH MASA KEDUA : (
masuk bab nie sedih siket beb....
habis separuh masa pertama,aku terus keluar dari curva T1.aku,fezal,mapie combat & wak long bgb (jumpa wak long dok sorang2 depan tv kt kedai haji sorang2 sebab tiket xda.aku ajak dia masuk belah kelantan)
kitaorang keluar sebab aku dah diberitahu oleh wakil CANARIES KNIGHT yg berpusat di lembah klang iaitu tun arab supaya balas semula layanan baik ULTRAS KELANTAN.
apa layanan baik mereka sewaktu penyokong kedah ke stadium kelantan?nie nak mai cita...
ultras kelantan menghantar 3-4 orang komrad mereka duduk dgn ultras kedah bertindak sbg pemegang bendera putih jika ada sebarang unsur2 provoke,ialah..benda tue normal beb..tapi kalau kita ambil mudah takut jadi apa2 naya,
mencegah lebih baik dari menyesal benda dah jadik.salute ULTRAS KELANTAN !

percaya x woi..... !
lepas hisap rokok sambil berjalan keliling stadium tue tetiba terdengar sorakkan,ohhh yeeahhhh !gua ingat kedah buat gol.masuk2 ikut pintu kelantan...NOKHOROOOOMMMM xboleh masuk woi !
sendat sampai ke tangga nk masuk pon sendat.serius kiteorang xbohong.camne nk masuk hah?
mapie combat tunjuk kat aku satu family merangkak bawah tangga yg berselirat dgn wayar2 apalancau ntah..hahahah3 tunggu tok lagi,family tue lepas,kami pon ikut.
FUUUUHHH lepas beb !
yg sialnya ialah aku toleh2 jer kat score board tue cilake dah 2-1.. kelentan yg buat gol rupanya.


kiteorang ada dalam tue,kena zoomlah
eheheheeh zooom lah wei !


BERADA DI DALAM CURVA PENYOKONG KELANTAN

walaupon dah berada di kawasan penyokong kelantan,cilaka apa nak naik macam mana woi,tangga pon dah xnampak,laluan semua pack!
ULTRAS KELANTAN berada di tingkat dua,sedangkan ketika tue kami dok kat tingkat satu (laluan utk naik tingkat 2)
berbekalkan mafla ULTRAS KEDAH aku pusing2kan agar komrad ULTRAS KELANTAN perasan yg kami ada dibawah.jenoh jugaklah nk lompat2 tarik perhatian diaorang yg tengah dok naik hantu sebab dapat gol tadi.aku perasan pok jeng & alief daniel.
OHHHH YEEEAHHH !
alief daniel nampak kami.
daripada tempat sendat & pack tersebut ada komrad UKTRM bertopeng mengarahkah supaya laluan dibuka utk kami berempat....tacing gak time tue beb ! hahahaha

dengan keterrer'an aku,aku lompat serta panjat tiang (tingkat 2),sambil disambut oleh komrad UKTRM.
mapie combat pulak fezal angkat rasanya..,kemudian fezal naik.
tinggal wak long sorang2...sapa nak angkat dia weh?nak panjat tiang tue?dia dah lah chubby tetapi hensem.
sekali lagi gua nak tacing beb,ada seorang brader tue (penyokong kelantan gak kot..) angkat wak long.
yg angkat tue bukan komrad ultras pon ..tetapi still ada brotherhood disitu !
salute! salute ! salute !
kalau xde dia,jawabnya wak long dok kat bawah lah kesepian sama macam 1st half..hahahaha..

kami sangkut area2 terowong yg ada banner
"pride of kelantan"

brotherhood,ultras ka,xultras ka,kita semua sama sahaja.
cara sokongan jer yg berbeza.
(korang nengok gambaq nie xtacing ker.. T_T  )



BERADA BERSAMA ULTRAS KELANTAN !

keempat kami sudah berada di TERRITORY UKTRM.
nokhorooommm hyper,peluh,awek2 cun melompat sambil dok usha2 aku (hehehehe)
padahal time tue diaorang masih ketinggalan 2-1.
kitaorang xganggu diaorang dah selepas bersalam-salam peluk bak hari raya yg mulia pulak dia orang sambut kami.sekali lagi gua tacing....hahaha.

PROVOKE VS PROVOKE
benda2 nie dah satu perkara kewajipan dah kot rasanya kalau sesapa yg pi awayday.macam korang semua xpernah kena kan?
paling terngiang2 aku penah kena kat perak..ohhhh,itu cerita lain beb.cuma maksud aku,provoke2 nie kita mesti hadap punya.samaada "api dgn api atau api dgn air" .
kita mai stadium nk happy sambil tengok bola kan?bukan nak mai hensem,balik kepala kemik..dah xhensem pulak.awek pon blah kan?hahahah3
segelintir UKTRM yg tengah naik hantu time diaorang dah buat gol penyamaan mula dok provoke puak2 kedah yg hensem bergaya dibawah dgn mutiara kata "KEDAH BALIK,KEDAH BALIK"...
gua xsalahkan dia beb,dia tengah dirasuk hantu & naik syeikh.so..,aku pegang bahu dia sambil senyum cakap rilek bro nohhh..dia pon senyum,sorry abang hensem.
geng2 kedah pon sempoi gak,xde yg dok provoke terok2.ampa mmg terbaik !
geng2 kelantan pon terbaik ! masing2 terbaik !

wak long aku nampak berada diatas,buat kerja dia kot sbg pengaman PBB.
mapie combat dok dekat dgn pok jeng & brader hensem aku xingat nama,maaf .
fezal dok dgn aku.sama2 jadi PBB.


HABIS GAME
(KELANTAN MENANG ATAS PERATURAN GOL DITEMPAT LAWAN)
penyokong kedah keluar beramai2....geng2 kelantan berbaris menunggu di terowong sambil salam2 peluk2 penyokong kedah yg berwajah sedih tetapi puas dpt hadir melihat sendiri perlawanan hebat ini !.
aku pon heran,korang pi baris peluk2 salam2 tue kenapa beb?lu kenal ker yg lu peluk tue?
ia tidak perlukan jawapan,ia adalah tindakkan semulajadi jika orang melayan kita dgn baik,makanya kita pon otomatik akan berbuat baik juga.
lumrah manusia,ko buat baik dgn aku sekali...aku buat baik dgn ko sepuluh kali.
PENGAJARAN  & PENDIDIKAN MORAL
kita semua sama sahaja,asal jangan FAM...
FAM itu ban**sat.

kekalkanlah semangan brotherhood ini,dalam stadium,luar stadium kita tetap bersaudara beb !
rasanya semua penyokong pun mahu rasa selamat jika awayday ke stadium2 tertentu kan?
saling respek sesama kita.

"ampa buat baik sekali,kami balaih balik sepuluh kali...ampa buat dejje sekali hat tue kita kira lain : ) "
 

credit pada page rasmi UKTRM

 BROTHERHOOD !
 
 sekian,
-nun ya zal alif mim-

20 comments:

  1. perrghhhhh..memang best ar entri kli nie....i am one of TRW's supporters.....kami respect hangpa nohhhhhh...

    salam satu jiwa,,
    KELANTAN-KEDAH satu saudara...!!

    ReplyDelete
  2. aku rasa ultras memang bleh jadi agen keamanan orang kata.. nanti ada pape.. patut kena ada ramai ultras tak kiralah dari negeri mana, yang halang benda bleh jejas nama.. kalau kat BPL, di upah orang untuk jaga, yang geng-geng pakai baju hijau, duk dekat je dengan penonton, ada apa-apa hal heret keluar.. sini kita takde, ada FRU je.. tupun duk jauh.. penonton buat gila pun lambat sampai.. jadi ultras yang dekat ni lah boleh tolong, cerdikan sikit yang gila tu.

    nice. nak join ultras kelantan, tapi tak lama lagi, kena kerja sabah, tunggu pergi match sana lah join.

    ReplyDelete
  3. Terbaik !!!!

    -= Ultras Kelantan =-

    ReplyDelete
  4. terbaik bro. orang cm bro ni la yang tolong jaga nama baik orang2 Kedah!

    respek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan saya seorang,ramai lagi bersikap macam ini,hg pon sama punya.
      hat terbaik di malaysia nohh : )

      Delete
    2. baik la jugak saya ni (hihihi). saya pon ada guard kawan saya sorg, fans kelantan. riso jugak sbb dia sorg ja kelantan kat celah2 supporter kedah. tapi alhamdulillah, semua selamat!

      Delete
  5. touching macam nak nanges bace entry lu bro. terbaek! semangat 'brotherhood in blood' mcm ni laa kita patut pegang. baru bolasepak jadi lagi syiooook!

    GOMO KELATE GOMO!

    ReplyDelete
    Replies
    1. errrkk !
      xpe lagi..saya sambil tulis,sambil nanges tau.
      heheehe tqvm sbb sudi komen & membuang masa membaca

      Delete
  6. Demmmm... militan sepi... ekekekeke... salute la... mai la lawat chek punya blog baru kasi on

    ReplyDelete
    Replies
    1. demmm !
      militan sepi tanpa baju & bertatu semulajadi melawat blog gua.
      terima kasseyyy !

      Delete
  7. hahaha....aku pun telah membuangkan masa utk membaca entry hg ni...
    cheers mate....
    #PFSLJ#

    ReplyDelete
  8. huhuhuh...tenkiu2 walaupun aku datang sorang2 dari jauh ampa semua sambut aku dengan best...time kasih pasal tolong carik tiket kat aku na #P.F.S.L.J# (faisal a.k.a fezal uS)

    ReplyDelete
  9. jelesnyaa xdpt mai kedah..klo main wiken confirm dtg..huhuhu

    ReplyDelete
  10. kacak ke mamat sorg tu. . ? ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak..no komen boleh?
      hahahah3
      tapi salute beliau,sanggup mai turun sda walaupon xde tiket pada awalnya.

      Delete