Saturday 16 February 2013

KESAN PENGGUNAAN ROKOK E-CIGARETTE & RISIKO TERHADAP PENGGUNA

"hang pon hisap rokok bateri?lama2 nanti jantung hg pon pakai bateri..."
-kata joe labu kpd aku,sambil rokok dunhill dibibirnya

straight to the point beb,nie aku kasi sedikit info serta link2 dari US,EUROPE & bukan dari joe labu.
bolehlah korang baca,kaji & nilaikan sendiri merbahaya @ tidak menatang ini.



Kesimpulan: e-Rokok dinilai dalam konteks kajian ini telah didapati mempunyai kesan serta-merta fisiologi buruk selepas penggunaan jangka pendek yang serupa dengan beberapa kesan yang dilihat dengan merokok tembakau; bagaimanapun, kesan kesihatan jangka panjang e-rokok-gunakan adalah tidak diketahui tetapi berpotensi buruk dan layak siasatan lanjut.
disertakan link : CHEST
 
 
(Reuters Health) - rokok elektronik yang dipasarkan sebagai alternatif yang lebih selamat untuk perokok sebenar menghasilkan perubahan segera dalam saluran pernafasan pengguna, satu kajian kecil menunjukkan. 
disertakan link : REUTERS- health
 
Petition yg dihantar oleh pengguna E-CIGARETTE kpd WHITE HOUSE agar ambil port pasal FDA nk mengharamkan atau kacau penjualan mende2 nie.
LINK DISERTAKAN : petition to white house


macam merbahaya jer menda nie...apehal pulak FDA kacau VIPOR?(vipor tue e-cig lah..malas pulak aku nk ulang tulis banyak2 kali)
amende FDA tue?
FDA adalah macam malaysia punya kementerian kesihatan & makanan kot,sebab nama penuh dia US FOOD & DRUG ASSOCIATE.
aku rasa ini semua FREEMASON jer nie,propaganda jer nie..diaorg kacau sbb vipor nie buatkan industri ROKOK KONVENSIONAL jatuh merudum terduduk beb.
hilanglah pendapatan negara melalui cukai...bijak x kepala hotak aku?heheheheh macam engineer pulak.


"aku perokok tegar,lepas menghisap vipor nie terus aku tinggal rokok tembakau.badan pon dah rasa macam terlebih sihat pulak dari biasa...hehehehe"
 
 
 
 jangan risau beb,yg atas2 tue aku bagi link2 yg mgatakan vipor nie merbahayalah,kacau industri tembakaulah,freemasonlah apa bagai.
yg bawah2 nie aku kasik korang link2 yg membuatkan korang rasa best hisap rokok VIPOR nih.. 
 
 
 
 

The EU's New Tobacco Directive: Protecting Cigarette Markets, Killing Smokers

(geng2 kapitalist nie mau untong2 jer..jadi solution pd perokok yg xmahu dibunuh keewangan mereka,mulalah perlahan2 berhenti merokok dgn tukar dahulu dr rokok tembakau pd rokok wap..then pastue berhenti teruslah beb..)

link disertakan : forbes


website diaorang,dalam nie ada banyak link2 yg menunjukkan HISAP VIPOR adalah best
(link disertakan : VIPOR HOME)



 
 
 kandungan bahan2 dalam LIQUID perasa vipor tue...
aku kalau beli,aku hanya beli yg keluaran ITALY "LIQUA".
ada jer jual kat DANAU KOTA tue beb,tp make sure yg korang beli tue original lah brader..
ada dia punya seal,kotak,no siri komplete.
aku xbeli yg home made belajar dr u-tube @ yg flavor2 mengarut2 bersepah2 dijalanan tue.
entah2 celaka apa yg diaorang bubuh dalam tue,mana kita tau beb..
nie aku sertakan link apa kandungan dalam flavor tue : kandungan flavor
 
nie link website LIQUA nie..flavor yg senang dapat & best.faveret aku nie lah..CHOCOLATE.sesuai dgn jiwa aku yg manja2 nie..kah kah kah
(link disertakan : Liquabottles10#chocolate
 
 
 Nie link seorang dokter nama atas tue mencadangkan agar sesapa perokok TEMBAKAU yg ingin berhenti merokok..,makanya jika dah segala bagai useha xmenjadi,boleh terai menghisap VIPOR.
hang nak percaya cakap dokter ka cakap kementerian percukaian ka cakap JOE LABU seorang anti rokok vipor tetapi mencintai rokok DUNHILL...hehehehehe
 
 
 
APA PILIHAN KORANG WAHAI PEROKOK TEGAR?
 
 
 
 
Rokok KONVENSIONAL yakni tembakau yg terang2 ada TAR,NIKOTIN & 4000 bahan kimia yg membuatkan anda bertambah macho hisap di bus-stand ?
 
 
 
 
 




VIPOR yg boleh jimat duit,xde TAR & 4000 bahan kimia yg membuatkan mulut anda berbau longkang & sering dikomplen oleh teman wanita anda ketika anda mula menggatal nak muah2... hehehehhe3




ini aku punya..walaupon ianya kelihatan bangang,tetapi ia membuatkan aku dah xbeli & menghisap rokok tembakau selepas mencobanya \m/



p/s : korang rasa benda nie info nie berguna?baguslah...
p/s : korang rasa benda nie info nie xberguna?iya kaa...hmmm apa ingat aku peduli pendapat korang?heheh3


last.....
p/s :
 ini blog aku,aku punya pendapat peribadi,aku punya sukalah kan.benda2 dlm artikel ini xboleh dibuat bukti di MAHKAMAH iye..(nampak x betapa pro nyee blog aku nih)

sekian,
nun ya zhal aliff mim







1 comment:

  1. pro kepala bana kau..
    tp info2 dlm nie best
    -thumbs up!

    ReplyDelete